در آموزش قبل با محیط نرم افزار آردوینو آشنا شدیم. در این قسمت قصد داریم ساختار برنامه های آردوینو را به صورت عمیق بررسی کنیم. و با اصطلاحات جدید بیشتری از دنیای آردوینو آشنا شویم. آردوینو یک نرم افزار متن باز است. سورس کد محیط جاوا تحت لیسانس GPL و کتابخانه های C/C++ میکروکنترلر تحت لیسانس LGPL منتشر شده اند.
Sketch : اولی اصطلاح Sketch است. برنامه های آردوینو Sketch نامید می شوند.
ساختار
برنامه های آردوینو می توانند به سه قسمت اصلی تقسیم شوند: ساختار، مقادیر ( متغیرها و ثابت ها ) و توابع. در این آموزش و آموزش های بعدی، ما برنامه نویسی آردوینو و چگونگی نوشتن برنامه ای بدون خطای syntax را خواهیم آموخت.
با ساختار برنامه های آردوینو شروع می کنیم. هر برنامه آردوینو شامل دو تابع اصلی می باشد
- تابع Setup
- تابع Loop
1 2 3 | Void setup ( ) { } |
تابع setup زمان شروع برنامه آردوینو فراخوانی می شود. جهت تعریف و مقداردهی اولیه متغیرها، وضعیت pin ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. این تابع فقط یک بار چرا می شود، بعد از روشن شدن آردوینو یا زدن دکمه reset
1 2 3 | Void Loop ( ) { } |
پس از اجرای تابع setup، دقیقا همانند نامش به صورت مداوم اجرا می شود که به برنامه شما اجازه تغییر و پاسخ دهی می دهد. می توانید از آن برای کنترل برد آردوینو استفاده کنید.
One Comment
اشتراکات فاصله سنج آلتراسونیک با LCD - آموزش تخصصی الکترونیک